Międzynarodowa Konferencja „Komunikacja kliniczna – współczesne standardy nauczania”
Program konferencji
Uczestnicy otrzymują 8 punktów edukacyjnych.Wprawdzie podczas wykładów oraz warsztatów anglojęzycznych będzie obecny tłumacz, jednak każdy uczestnik powinien się posługiwać językiem angielskim przynajmniej na poziomie komunikatywnym.
Czwartek, 24 września 2015 r.
Pałac Larischa, ul. Bracka 12
11.00–11.45 | Healthcare communication teaching – from evidence to practice dr Jonathan Silverman |
11.45–12.30 | Nauczanie komunikacji klinicznej na świecie – zalecenia globalne a konteksty kulturowe dr n. med. Janusz Janczukowicz |
12.45–14.45 | Jak robimy to w Polsce? I. dr n. med. Michał Nowakowski II. dr hab. n. med., prof. UEK Marek Motyka III. lek. med. Anna Kocurek IV. dr n. med. Stanisław Górski V. mgr Paulina Sobierańska VI. dr hab. n. med. Małgorzata Krajnik, dr Anna Ratajska VII. dr hab. n. med. Kamil Torres, Magdalena Horodeńska VIII. dr hab. n. med. Katarzyna Muszyńska–Rosłan IX. dr n. med. Maria Magdalena Bujnowska–Fedak X. prof. dr hab. n. med. Tomasz Zdrojewski |
14.45–15.30 | Przerwa |
15.30–17.30 |
WARSZTATY |
Wszystkie warsztaty odbywać się będą równocześnie w różnych miejscach: | |
Pałac Larischa, ul. Bracka 12 | |
Dom Polonii, ul. Rynek Główny 14 | |
1. Workshop for Deans: teaching and assessing clinical communication skills Warsztat dla Dziekanów: nauczanie i ocenianie umiejętności komunikowania się Jonathan Silverman, Marcy Rosenbaum | |
2. What to teach: focusing on how to analyze a learner's communication skills Czego nauczać: jak analizować umiejętności komunikowania się uczestników warsztatów Paul Kinnersley, Sandra Winterburn | |
3. Experiential teaching skills in small groups Umiejętności nauczania oparte na doświadczeniu stosowane w dydaktyce małych grup Annegrethe Nielsen, Evelyn van Weel Baumgarten | |
4. Teaching communication skills in clinical practice Nauczanie umiejętności komunikowania się w praktyce klinicznej Noelle Junod Perron, Jane Ege Moller | |
5. Efektywna komunikacja drogą do szybkiej i trafnej diagnozy Agnieszka Woźniewicz, Łukasz Małecki |
Piątek, 25 września 2015 r.
9.00–11.00 |
WARSZTATY |
1. Giving feedback to learners Udzielanie informacji zwrotnej uczącym się Jonathan Silverman, Marcy Rosenbaum | |
2. What to teach: focusing on how to analyze a learner's communication skills Czego nauczać: jak analizować umiejętności komunikowania się uczestników warsztatów Paul Kinnersley, Sandra Winterburn | |
3. Assessment of communication skills Ocena umiejętności komunikowania się Marc van Nuland, Zoi Tsimtsiou and Geurt Essers | |
4. Teaching communication skills in clinical practice Nauczanie umiejętności komunikowania się w praktyce klinicznej Noelle Junod Perron, Jane Ege Moller | |
5. Grupa Balinta – relacja z pacjentem Marek Motyka |