Organizacja pomocy w wypadkach masowych i katastrofach

Rejestracja

Medycyna Praktyczna - Dział Kursów
ul. Rejtana 2
30-510 Kraków
tel. 12 293 40 40, fax 12 293 40 45
e-mail: ratownictwo@mp.pl
strona www: www.mp.pl/szkolenia

Termin i miejsce

24−27.05.2012 − Rejtana, 30-510 Kraków, woj. małopolskie
27−30.09.2012 − Rejtana, 30-510 Kraków, woj. małopolskie

Organizatorzy

Medycyna Praktyczna - Dział Kursów
Cholerzyn 445, 32-060 Liszki
tel. 12 293 40 40, fax 12 293 40 45
e-mail: ratownictwo@mp.pl
www.szkolenia.mp.pl

Tematyka

W czasie kursu w sposób kompleksowy omawiane są zagadnienia związane z postępowaniem w zdarzeniach masowych i katastrofach. Program kursu obejmuje studium przypadku, wykłady i ćwiczenia praktyczne, w tym pozorowaną katastrofę. Celem szkolenia jest wykształcenie u uczestników umiejętności praktycznego działania, a zwłaszcza zarządzania na miejscu zdarzenia masowego.
Współorganizatorem szkolenia jest Tel Aviv Sourasky Medical Center (Izrael).
Opiekunami naukowymi kursu są: dr n. med. Jan Ciećkiewicz, dr n. med. Przemysław Guła, dr n. med. Arkadiusz Trzos.

Tematyka kursu:

* zasady segregacji poszkodowanych
* organizacja ratownictwa medycznego w strefie zagrożenia
* praca szpitala w warunkach zdarzeń masowych
* postępowanie w aktach terroru
* zasady zabezpieczania imprez masowych
* zasady zarządzania w zdarzeniach masowych
* psychologiczne aspekty katastrof
* ratownictwo techniczne i chemiczne
* ćwiczenia praktyczne: triage, ćwiczenia sztabowe na scenariuszach, pozorowana katastrofa

Uczestnicy otrzymują certyfikat ukończenia kursu.

Punkty edukacyjne

Ratownicy medyczni - 8 punktów edukacyjnych

Dodatkowe informacje

Cena: 950 PLN
10% rabatu dla prenumeratorów czasopism Medycyny Praktycznej,
10% rabatu dla osób, które wzięły udział w co najmniej 3 kursach organizowanych przez Medycynę Praktyczną

Warunki uczestnictwa
Zgłoszenia na kurs należy przekazywać:
* wypełniając formularz dostępny przy opisie kursu
* telefonicznie: (12) 293 40 40

Warunkiem zorganizowania kursu jest min. 30 osobowa grupa uczestników.