Zarządzanie komunikacją z pacjntem w sytuacjach nagłych i kryzysowych dla lekarzy i lekarzy dentystów

Rejestracja


tel. 600 048 082
e-mail: odz@hipokrates.org
strona www: https://nil.org.pl/dla-lekarzy/kursy-i-szkolenia

Termin i miejsce

15.05.2020

Organizatorzy

Naczelna Izba Lekarska
J. Sobieskiego 110, 00-764 Warszawa
tel. 22 559 13 00, 22 559 13 10, 22 559 13 44
e-mail: sekretariat@hipokrates.org
www.nil.org.pl

Tematyka

Cele szkoleniowe:
Wspólna identyfikacja, analiza i ocena czynników wspomagających efektywną komunikację na linii lekarz, lekarz-dentysta pacjent i głównych czynników zagrożeń dla tego obszaru w zakresie relacji z chorym w wybranych sytuacjach nagłych i kryzysowych, ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń wynikających z zakażeń koronawirusem SARS-Cov-2 wywołującym chorobę COVID-19. Planowanie i wdrażanie praktycznych rozwiązań komunikacyjnych, w tym planów antykryzysowych w relacjach z pacjentem na terenie placówek medycznych – szpitali, przychodni AOS i POZ, gabinetów lekarskich i dentystycznych.

Zagadnienia szkoleniowe:
1. Czy można przygotować się na sytuacje kryzysowe i jak dostosować do nich strategie komunikacyjne – zasady tworzenia planów komunikacji antykryzysowej w podmiotach leczniczych w odniesieniu do relacji lekarz-pacjent
2. Komunikacja interpersonalna w sytuacjach kryzysowych i nagłych w podmiotach leczniczych – perspektywa pacjenta
3. Skuteczność współcześnie stosowanych modeli komunikacji medycznej w obliczu zagrożenia pandemicznego koronawirusem
4. Przegląd, analiza i ocena czynników wspomagających budowanie oraz destabilizujących relacje w opiece lekarskiej nad pacjentem
5. Jak rozmawiać z pacjentem w sytuacji zagrożenia pandemicznego na temat zaleceń czy rekomendacji związanych z koronawirusem: perspektywa jednostki i populacyjna
6. Analiza przyczyn, przebiegu i skutków najczęstszych sytuacji kryzysowych z udziałem pacjentów w różnych typach placówek medycznych
7. Przegląd dobrych praktyk budujących porozumienie z pacjentem w sytuacjach kryzysowych i nagłych w szpitalu, przychodni i gabinecie lekarskim i dentystycznym: od prewencji do interwencji
8. Analiza konkretnych sytuacji w postępowaniu z chorym pod kątem skuteczności przekazu na linii lekarz-pacjent w wybranych przypadkach.

Punkty edukacyjne

3

Numer akredytacyjny

80-000012-003-0091

Dodatkowe informacje

Ośrodek Doskonalenia Zawodowego Naczelnej Izby Lekarskiej zaprasza na kurs "Zarządzanie komunikacją z pacjentem w sytuacjach nagłych i kryzysowych dla lekarzy i lekarzy dentystów", który odbędzie się dnia 15 maja 2020 r. (piątek) w godzinach 11:00-14:00.
Jest to szkolenie zdalne z trenerem, w czasie rzeczywistym, niezbędne będą kamera oraz mikrofon.
Prowadzący: Dr Maciej Rogala - Zakład Polityki Zdrowotnej i Zarządzania Instytutu Zdrowia Publicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum w Krakowie