Szkolenie z Lianą Milioti (PT, PhD, NDT-Bobath EBTA Senior Tutor) Narzędzia pomiarowe, testy i skale oceny dla dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym i innymi zaburzeniami rozwojowymi.

Rejestracja

Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego Fizjomed Academy
Królowej Jadwigi 281 a
30-234 Kraków
tel. 733 690 620
e-mail: biuro@fizjomedacademy.pl
strona www: www.fizjomedacademy.pl

Termin i miejsce

02−05.06.2021 − Kraków, woj. małopolskie
Program:
Dzień pierwszy

9:00- 10:30

Wprowadzenie. Oczekiwania i życzenia.
Rodzaje narzędzi pomiarowych, definicje i podstawowe zasady.
Motoryka mała, duża i oralna. Wzajemne oddziaływanie między nimi.
Wyniki oceny dla dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym.
10:30- 11:00

Przerwa kawowa
11:00- 12:30

Systemy klasyfikacyjne dla dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym i innymi zaburzeniami rozwojowymi zgodne z ICF.
12:30- 13:30

Przerwa na lunch
13:30- 15:00

Gross motor Function measure (GMFM). Opis i demonstracja wideo.
Gross motor performance measure (GMPM). Skala Quality FM.
Praktyka pomiędzy uczestnikami.
15:00- 15:30

Przerwa kawowa
15:30- 17:00

Skala GMFM. Praktyka między uczestnikami.


Dzień drugi

9:00- 10:30

Relacje pomiędzy wynikami skali GMFCS i GMFM. Skala Motor Growth Curves (MCG’s)
Skala PEDI (Pediatric Evaluation of Disability Inventory). Opis i dyskusja.
10:30- 11:00

Przerwa kawowa
11:00- 12:30

Skala GMFM. Praktyka z pacjentami.
12:30- 13:30

Przerwa na lunch
13:30- 15:00

skala GMFM. Ocena filmów z sesji praktycznej.
15:00- 15:30

Przerwa kawowa
15:30- 17:00

skala GMFM. Ocena filmów z sesji praktycznej.


Dzień trzeci

9:00- 10:30

Quality Upper Extremity Measure (QUEST). Opis i demonstracja wideo.
Quality Upper Extremity Measure (QUEST). Praktyka między uczestnikami
10:30- 11:00

Przerwa kawowa
11:00 – 12:30

Bruininks – Oseretsky Test of Motor Proficiency (BOT-2). Opis i demonstracja wideo.
12:30 – 13:30

Przerwa na lunch
13:30 – 15:00

Bruininks – Oseretsky Test of Motor Proficiency (BOT-2). Praktyka między uczestnikami.
15:00 – 15:30

Przerwa kawowa
15:30 – 17:00

Quality Upper Extremity Measure (QUEST).Praktyka z pacjentami
Bruininks – Oseretsky Test of Motor Proficiency (BOT-2). Praktyka z pacjentami.


Dzień czwarty

9:00- 10:30

The Movement ABC-2.. Opis i demonstracja wideo. Praktyka między uczestnikami.
10:30 – 11:00

Przerwa kawowa
11:00- 12:30

Ocena sensoryczna (profil sensoryczny, testy używane w stereognozji itp.). Opis i demonstracja wideo. Praktyka między uczestnikami.
12:30 – 13:30

Przerwa na lunch
13:30 – 15:00

Testy i skale używane w ocenie niemowląt. Opis i demonstracja wideo.
15:00 – 15:30

Przerwa kawowa
15:30 – 17:00

Inne narzędzia oceny stosowane u dzieci (test AHA, ocena Melbourne 2 itp.).
Podsumowanie kursu.
Uwagi końcowe i dyskusja.

Tematyka

1. Zapoznanie się z różnymi narzędziami oceny i systemami klasyfikacji dla dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym i innymi zaburzeniami rozwojowymi.
2. Zrozumienie i wyjaśnienie celu i właściwości każdego narzędzia oceny.
3. Zrozumienie – poprzez demonstracje wideo i praktykę – procesu administrowania narzędziem.
4. Zdobycie umiejętności znajdowania, rozumienia, krytycznej oceny i używania odpowiedniego narzędzia w odniesieniu do potrzeb dziecka.
5. Zrozumienie, jak powiązać czynności funkcjonalne i ograniczenia aktywności dziecka z jego / jej ograniczeniami uczestnictwa.
6. Rozumienie, jak wykorzystać wyniki narzędzi oceny do ustalenia odpowiednich, znaczących i realistycznych celów funkcjonalnych w terapii.

Dodatkowe informacje

PROWADZĄCY: Styliani - Liana Milioti, Eirini Moysoglou
DLA KOGO: fizjoterapeutów dziecięcych i terapeutów zajęciowych, którzy pracują z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym i innymi zaburzeniami rozwojowymi.
MIEJSCE: Kraków
ILOŚĆ OSÓB: 25
CENA KURSU: 2499/os.