Komunikacja z pacjentem w trudnych emocjonalnie sytuacjach

Rejestracja

Ośrodek Kształcenia Naczelnej Izby Lekarskiej
Jana III Sobieskiego 110
00-764
tel. (22) 559-13-10
e-mail: szkolenia@nil.org.pl
strona www: https://nil.org.pl/dla-lekarzy/kursy-i-szkoleni...

Termin i miejsce

21.03.2024

Organizatorzy

Ośrodek Kształcenia Naczelnej Izby Lekarskiej
Jana III Sobieskiego 110, 00-764 Warszawa
tel. (22) 559-13-10
e-mail: szkolenia@nil.org.pl

Tematyka

Wykładowca: dr n.hum Joanna Chylińska, adiunkt w Studium Psychologii Zdrowia WUM, psycholog zdrowia, trenerka umiejętności psychospołecznych. Odbyła szkolenie w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej, ukończyła studia podyplomowe w Szkole Warsztatu i Treningu Psychologicznego "Intra". Pracuje klinicznie na stanowisku psychologa w Hospicjum Domowym "Empatia" oraz konsultuje w Poradni Psychologicznej dla studentów WUM. Jej zainteresowania naukowe dotyczą wzmacniania kompetencji interpersonalnych personelu medycznego, wypalenia zawodowego, funkcjonowania psychospołecznego pacjentów somatycznych oraz działań promujących zdrowie w różnych grupach wiekowych. Jest autorką publikacji naukowych oraz wystąpień konferencyjnych z tego obszaru.

Szkolenie ma na celu zwiększenie kompetencji lekarzy w zakresie rozumienia psychologicznych następstw choroby somatycznej, szczególnie w obszarze funkcjonowania emocjonalnego pacjenta, a także zaprezentowanie metod i sposobów komunikacji z pacjentem w sytuacjach emocjonalnie trudnych dla pacjentów (informowanie o zagrażającej życiu chorobie, niekorzystnym rokowaniu, etc.).

Program szkolenia:

Sytuacja choroby i leczenia wiąże się z różnego rodzaju konsekwencjami psychologicznymi dla pacjenta. W trakcie webinaru skupimy się na sytuacjach, które mogą wiązać się z przeżywaniem przez pacjentów napięcia emocjonalnego, lęku, czy złości. Będziemy rozmawiać o strategiach komunikacyjnych pomocnych w reagowaniu na tego rodzaju emocje. Będziemy szukać odpowiedzi na następujące pytania: jak reagować na złość pacjenta? Jak przekazywać niepomyślne informacje? Jak rozmawiać o niepomyślnym rokowaniu? Jak trudne emocjonalnie sytuacje wpływają na lekarza? Jak zadbać o pacjenta i jak zadbać o siebie w trudnych emocjonalnie sytuacjach? W wykład włączone będą studia przypadków, możliwe będzie omówienie także sytuacji zaproponowanych przez uczestników.

Do kogo kierowane jest szkolenie:

Szkolenie kierowane jest do lekarzy, którzy chcą zwiększyć swoje kompetencje interpersonalne związane z radzeniem sobie z emocjami pacjentów.

Punkty edukacyjne

2