III Ogólnopolski Kogres Kierowników Aptek "Ustawa refundacyjna w pytaniach i odpowiedziach" - umowy z NFZ, stałe marże, zakaz reklamy aptek"

Rejestracja

Wydawnictwo Forum
Polska 13
60-595 Poznań
tel. 61 66 55 800, 801 88 44 22, fax: 61 66 55 888
e-mail: szkolenia@e-forum.pl
strona www: www.e-forum.pl

Termin i miejsce

22.10.2011 − Hotel Novotel Warszawa Airport, ul. 1 Sierpnia 1, Warszawa, woj. mazowieckie

Organizatorzy

Wydawnictwo FORUM
ul. Polska 13, 60-595 Poznań
tel. 61 665 58 00
e-mail: katarzyna.granops@e-forum.com.pl
http://www.konferencje-medyczne.pl

Tematyka

PROGRAM:
I. Fachowy komentarz do nowych przepisów ustawy refundacyjnej w układzie „było – jest”
• Skomentujemy wszystkie nowe obowiązki, które „ustawa refundacyjna” nakłada na kierowników i właścicieli aptek – podpowiemy kiedy i jak wdrożyć poszczególne zapisy ustawy
• Stałe marże i ceny na leki refundowane – wyjaśnimy jak i kiedy wprowadzić nowe odpłatności by nie naruszyć nowego obowiązku zapewniania dostępności leków
• Wskażemy jak wdrożyć nowe przepisy w aptece oraz jakie konsekwencje będą grozić za stosowanie innych odpłatności
• Omówimy jak zmienią się poszczególne zapisy i warunki umów z hurtownią farmaceutyczną
Panel dyskusyjny: czas na zadawanie pytań i wyjaśnianie wątpliwości dotyczących nowych przepisów ustawy refundacyjnej

II. Wszystko o "umowach na realizację recept" z NFZ wg zmienionych wytycznych
• Na obowiązującym wzorze prześledzimy wszystkie elementy umowy z Funduszem – wskażemy co dany przepis będzie oznaczać w praktyce, omówimy nowy zakres odpowiedzialności kierownika i właściciela apteki, obowiązujące terminy oraz sankcje i kary za naruszenie zasad umowy
• Wskażemy w jakich sytuacjach NFZ może zerwać umowę na realizację recept - podpowiemy jak realizować zalecenia pokontrolne oraz w jaki sposób możemy składać zażalenie do Prezesa NFZ
• Krok po kroku omówimy zasady poprawiania przez aptekę błędów i nieprawidłowości na receptach – podpowiemy jaką dokumentacją musi posiadać kierownik apteki i na jakie elementy w drukach powinien szczególnie zwrócić uwagę w czasie kontroli NFZ
Panel dyskusyjny: czas na zadawanie pytań dotyczących umów na realizację recept, zakresu obowiązków i odpowiedzialności, a także składania zażaleń do NFZ.

III. Zmienione zasady reklamy działalności apteki oraz stosowania programów lojalnościowych
• Wyjaśnimy jakich obszarów i jakich produktów będzie dotyczył zakaz zapisany w Art. 49 ustawy
• Podpowiemy kiedy i jak dostosować aptekę do zakazu stosowania bonifikat, rabatów, zniżek i programów lojalnościowych
• Doradzimy jak mimo nałożonych ograniczeń prowadzić reklamę działalności apteki w codziennej praktyce i jak szukać nowych form budowania przewagi konkurencyjnej

Panel dyskusyjny: czas przeznaczony na zadawanie pytań i wyjaśnianie wszystkich wątpliwości dotyczących reklamy działalności apteki, programów lojalnościowych, rabatów, zniżek, wyglądu witryn i stron internetowych aptek.

IV. Zmiany w procedurze kontroli aptek przez IF w 2012 roku
• Wskażemy nowe obszary podlegające kontroli Inspekcji Farmaceutycznej nad działalnością marketingową w aptece
• Na przykładach konkretnych aptek, wskażemy które działania nie stanowią reklamy, a które są już przekroczeniem cienkiej granicy miedzy informacją a reklamą
• Zdradzimy, które z działań marketingowych będą podlegać w 2012 roku przepisom karnym
Panel dyskusyjny: czas na zadawanie pytań ekspertowi zajmującemu się na co dzień sprawowaniem nadzoru Inspekcji nad działalnością reklamową aptek i produktów leczniczych

Punkty edukacyjne

2 punkty edukacyjne

Specjalizacje

Farmakologia kliniczna, Specjalista medycyny ogólnej