Neurodydaktyka – dwie półkule w szkole, czyli jak wytresować mózg do nauki

Rejestracja


tel. +48 796 266 310
e-mail: szkolenia@neuroakademia.pl

Zapisz się

Termin i miejsce

19.07.2014 − 3WAY Dynamiczne Centrum Językowe, Chełmińska, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie

Tematyka

Neurodydaktyka to dziedzina interdyscyplinarna łącząca elementy neurobiologii, neuroanatomii, neuropsychologii i dydaktyki. Dekada mózgu przypada na lata dziewięćdziesiąte XX wieku. W tym czasie odnotowano największy rozwój neuropsychologii, neurobiologii i badań neuroobrazowych tworzących podstawę neuronauki. Odkrycia te istotnie wpływają na poznanie funkcjonowania ludzkiego mózgu, najcenniejszego dla człowieka narządu, narządu podstawowego w procesie edukacji.
Już pod koniec lat osiemdziesiątych Gerhard Preiß po raz pierwszy użył terminu neurodydaktyka, a w latach dziewięćdziesiątych Gerhard Friedrich napisał pracę habilitacyjną z tej tematyki. Połączenie procesu dydaktycznego z dotychczasową wiedzą o mózgu daje nowe, o wiele szersze od dotychczasowych możliwości w praktyce edukacyjnej. Przede wszystkim umożliwia wykorzystanie potencjału uczniów bazując na naturalnych mechanizmach neuronalnych, co przyczynia się do poprawy efektywności nauki.

Cel szkolenia:
- Podniesienie poziomu wiedzy teoretycznej dotyczącej neurodydaktyki
- Zapoznanie z podstawami neuroanatomii funkcjonalnej
- Zapoznanie z różnicami pomiędzy prawą i lewą półkulą mózgu
- Zapoznanie z mechanizmem pętli motywacyjnej
-Zapoznanie ze sposobami pobudzania aktywności mózgu
-Poprawa skuteczności nauczania
- Podniesienie samooceny i motywacji wewnętrznej uczniów
-Wdrożenie do warsztatu pracy nauczyciela umiejętności łączenia wiedzy kognitywnej i emocji

Program szkolenia:
I Pojęcie neurodydaktyki
• nauka dla mózgu czy mózg dla nauki- nauczanie przyjazne mózgowi
II Neuroanatomia funkcjonalna- badania nad funkcjami mózgowymi
• rozwój mowy jako narzędzia nauki
• płaty mózgu i ich funkcje
III Podstawy uczenia się
• pętla motywacyjna
• nauczyć się uczyć
• uczenie a zmiany w mózgu
IV Asymetria funkcjonalna
• prawa półkula mózgu, jej funkcje i skutki uszkodzenia
• lewa półkula mózgu jej funkcje i skutki uszkodzenia
V Przykłady wdrażania zasad neurodydaktyki na lekcjach

Metody szkoleniowe:
-metody podające: wykład, prezentacja
-dyskusje
-ćwiczenia indywidualne i grupowe
-burza mózgów
-praca nad konkretnymi problemami zgłaszanymi w trakcie szkolenia

Specjalizacje

Psychiatria dzieci i młodzieży

Dodatkowe informacje

Czas trwania szkolenia: 4 godziny dydaktyczne
Termin szkolenia: Termin wkrótce. Podany termin ( 01.10.2014) jest przybliżony.
Cena: 190 zł dla osób indywidualnych, 1200 zł brutto dla grup zorganizowanych
Ilość miejsc: do 16 osób w grupie
Szkolenia odbędą się w Toruniu, Warszawie i Rzeszowie.